You are here: Home » Auto » Kāpēc es izlēmu nerestaurēt auto pats

Kāpēc es izlēmu nerestaurēt auto pats

BonusMalus (1)Daudzi no mums ir dzirdējuši teicienu – “Kur divi latvieši, tur trīs viedokļi”. Tas attiecināms uz dažādām dzīves jomām. Mēdzam diskutēt par to, kur labāk dzīvot – laukos vai pilsētā, ar ko labāk braukt, kam tērēt naudu utt. Nav šaubu, ka vīriešu vidū bieži apspriesta tēma ir automašīnas. Kāds dod priekšroku jauniem sporta auto, turpretī cits uzskata, ka īstā vērtība slēpjas klasiskajos spēkratos. Viens izlemj mašīnu restaurēt pats, otrs, izskatot par un pret, izlemj vest savu automašīnu pie speciālista, kurš to varētu atjaunot. Kā tad ir labāk – restaurēt auto pašam, vai uzticēt to darīt kādam citam?

Pirmkārt, jāņem vērā tas, ka ar automašīnu saistītās izmaksas sastāv no vairākām daļām, tādēļ arī ir diezgan apjomīgas. Ja esat pircis mašīnu līzingā, jārēķinās ar ikmēneša maksu. Tāpat arī regulāri jāiegādājas obligātā apdrošināšana jeb OCTA, bez kuras neviens šoferis nedrīkst piedalīties satiksmē. Protams, maksu par to iespējams samazināt, neizraisot avārijas un laicīgi atjaunojot polisi, kā rezultātā paaugstināsies auto īpašniekam piešķirtā BonusMalus klase, un apdrošinātājs jums piešķirs atlaidi obligātajai apdrošināšanai.

Pilna informācija par BonusMalus sistēmu: http://www.compensa.lv/content_lv/2014-12-18-Bonus-Malus-sistemas-apraksts.html

Tāpat arī jāņem vērā, ka mašīnai jānokārto tehniskā apskate, par kuru, protams, jāmaksā. Iespējams, lielāko, ar automašīnām saistīto izdevumu daļu veido degviela. Tā ir nepieciešama vienmēr, kad vēlamies kaut kur braukt ar savu transporta līdzekli. Protams, ir arī alternatīvie varianti, piemēram, gāzes iekārtas iebūvēšana automašīnā, kā rezultātā varat samazināt izdevumus, taču jebkurā gadījumā jums tik un tā būs jāmaksā.

Dzīvē gadās situācijas, kuras mēs nevaram paredzēt, lai kā arī vēlētos. Pat pieredzējušākie autovadītāji mēdz iekļūt ceļu satiksmes negadījumos. Tajos automašīnas reti paliek neskartas. Ja paveicas, tas var būt tikai sabuktēts sāns vai saliekts bamperis. Taču ir reizes, kad paši izraisām avāriju un smagi sabojājam savu spēkratu. Ja ir iegādāta KASKO polise, raizēm nav iemesla, bet ko darīt tad, ja tās nav un jāizšķiras – restaurēt mašīnu pašam vai vest uz servisu?

Ja vien jūs pats neesat automehāniķis ar “zelta rokām”, būtu ieteicams savu auto nodot kāda speciālista rokās. Arī es tā izdarīju. Lai gan esmu apguvis automehāniķa profesiju, apskatot savas mašīnas bojājumus, sapratu, ka jaunu detaļu iegāde un nepieciešamais laiks, kurš būtu jāpavada, remontējot auto, vienkārši neatmaksājas. Turklāt servisa darbinieki gandrīz katru dienu sastopas ar līdzīgiem gadījumiem, tādēļ viņi noteikti zinās labāk, kā savest kārtībā manu spēkratu.

Pēc nedēļu ilgas gaidīšanas, es beidzot varēju braukt pakaļ savam auto. Ja jūs zinātu, cik es biju priecīgs atkal ar to braukt! Un izrādījās, ka cena par restaurēšanu nemaz nebija tik augsta, kā iedomājos. Ja pats būtu to darījis, noteikti sanāktu dārgāk.