You are here: Home » Uncategorized » Mītiem apvītie Crocs apavi– vēl joprojām popularitātes virsotnē

Mītiem apvītie Crocs apavi– vēl joprojām popularitātes virsotnē

crocs apaviLīdz šai dienai vārdi “apavi” un “krokodils” greznību dievinošajiem “fašionistiem” asociējās tikai ar vienu – grezni un stilīgi krokodilādas apavi. Un tā tas varēja arī būt, jo ekoloģija un dzīvnieku tiesību aizsardzība modē nāca salīdzinoši nesen.  Tostarp modes ekspertiem, kas aizrāvušies ar ekoloģiju, tie paši vārdi raisa pavisam citas asociācijas. Kādas? Pirmā prātā iešāvusies doma ir ērtie Crocs apavi: vārds “crocs” ir saīsinājums no angļu valodas vārda “krokodils”  (crocodile – crocs).  

Popularitāte nemazinās, apavi, kas vidēji maksā 30 €, tikko parādījušies veikala plauktos, kā īsta sērga pārņēma visu pasauli. „Tagad šos apavus valkā ne tikai vidusmēra cilvēki, bet arī pasaules slavenības, piemēram, Mario Batali (slavens amerikāņu šefpavārs, ir izlaidis savā vārdā nodēvētu oranžas krāsas Crocs apavu līniju) vai bijušais ASV prezidents Džordžs Bušs (viņa, jau par klasiku tapusī, garu, melnu zeķu, šortu un Crocs apavu kombinācija netiek aizmirsta  jau gandrīz desmit gadus) “, – stāsta pigu.lt modes un stila eksperti. Kā teiktu īstie Crocs apavu fani – tie nav „parasti apavi“, drīzāk … noteikta fanātisma forma. Un, lai arī ik gadu parādās aizvien vairāk šo apavu pēlēju, noliedzēju un kā citādi savu neapmierinātību attiecībā uz tiem izrādošu cilvēku, apavu popularitāte, par spīti visam, nemazinās – to pierāda ne tikai augošās šī uzņēmuma akcijas, bet arī ik gadu pieaugošie apavu pārdošanas apjomi.  Kā viss aizsākās? Kompāniju dibināja trīs labi draugi. Ceļojuma ar laivu laikā viens no draugiem, Scot Seamans, parādīja savu jaunāko pirkumu – iešļūcamas āra čības no pretslīdes materiāla, ar kura ražošanu tobrīd nodarbojās kanādiešu uzņēmums “Foam Creations”. Draugi šajos apavos uzreiz saskatīja zelta dzīslu, jau drīzumā nodibināja oficiālu uzņēmumu un ķērās pie apavu dizaina pilnveidošanas  – apaviem parādījās siksniņa, tika nedaudz uzlabota apavu forma. Vēlāk viens no draugiem nejauši pamanīja, ka apavi atgādina krokodila formu un tas bija aizsākums vienam no slavenākajiem apavu zīmoliem Crocs. Kāds ir šo apavu veiksmes noslēpums? Kontrasti! Pirmo reizi uzvelkot Crocs apavus, būsiet patīkami pārsteigti: tie ir ērti, viegli, ar mīkstu kā zefīrs zoli. Izklausās kā īsti sapņu apavi, vai ne? No otras puses, bieži vien, atverot apavu skapi, rodas divējāds jautājums: “ērtums vai estētika?”. Un laikam jau visbiežāk uzvar estētika… Tomēr, kā stāsta 220.lv speciālisti, kliente reiz tika teikusi: „Crocs apavi varbūt arī izskatās dīvaini, bet tie pārvērš jūsu dzīvi uz visiem laikiem!”. Un tā ir pilnīga patiesība! No apaviem dārzniekam līdz universāliem apaviem! Ērtums un funkcionalitāte vienmēr ir bijušas divas lielākās Crocs zīmola vērtības. Apavi sākotnēji bija orientēti uz nišas auditoriju – laivošanas faniem un dārzniecības meistariem. Tieši šīs divas mērķauditorijas piesaistīja apavu pretslīdes zole, vieglais svars un gaisa cirkulācija apavu iekšienē. Kā var iedomāties, šai auditorijai apavu nepievilcīgais izskats nelikās ievērojams mīnuss.

Nav brīnums, ka drīz vien vēl viena, īpaši daudz laika uz kājām pavadoša patērētāju grupa novērtēja šo apavu pozitīvās priekšrocības. Tie bija ārsti, kas dežūras un operāciju laikā ārstniecības iestādē pavada garas un smagas darba stundas. Pēc šī soļa Crocs kompānija pamazām saņēma aizvien lielāku atbalstu, tomēr arī tad neapstājās – izstrādāja apavus ar diabētu sirgstošajiem cilvēkiem. Liekas – vai var sasniegt vēl vairāk? Izrādās, var! Kompānijas vadītāji sāka pārorientēties uz populāro auditoriju, tādēļ pielika pūles, lai izceltu Crocs apavu stiprās puses. Pirmām kārtām tika uzsvērts, ka apavi ir lieliski piemēroti bērniem, kurus piesaista apavu spilgtās krāsas un tos greznojošie aksesuāri. Otrkārt, tika cildināta apavu izturība pret mitrumu (kas visvairāk iepriecināja bērnu vecākus) – kaut arī ne īpaši estētiski un pievilcīgi, bet, ja ir jādzenas savam mazulim pakaļ pa peļķēm, labākais ir to darīt Crocs apavos – jo tā arī jutīsieties drošāk un izvairīsieties no ilgstošā un garlaicīgā samirkušo apavu žāvēšanas procesa. Visbeidzot, tika norādīts uz to, ka Crocs apavi – tā ir kā pretestība modes tendences spīvi diktējošajiem “modes oligarhiem”. Uzsvars tika likts uz to, ka Crocs apavu popularitāte izriet no parastiem, ērtumu un labu pašsajūtu cienošiem cilvēkiem.  Apavu mode ir viena no strīdīgākajām – apavi tiek lietoti biežāk kā drēbes, tādēļ svarīgāks par izskatu ir to ērtums. Crocs apavi – tā ir jauna vēja brāzma modes pasaulē, kas izceļ nevis estētiku, bet gan visaptverošu ērtumu. Un lai gan paši karstākie Crocs fani apgalvo saskatām šajos apavos īpatnēju skaistumu, vien retais priecātos, ja uz paša randiņu, tos uzvilkusi, atnāktu meitene vai puisis… Šī iemesla dēļ kompānija šobrīd vēl joprojām saskaras ar diezgan pamatīgiem izaicinājumiem, kurus realizējot, plānots ir ieviest daudz un dažādas izmaiņas attiecībā uz šiem apaviem. Vai izdosies – drīz vien uzzināsim!